Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

olika lajv!

Av barnlajv - 8 januari 2013 18:22

Det finns olika lajv som ex ,steam punk,medeltids lajv, fantsy medeltids lajv,post apokaliptys lajv,och massor av andra lajv . Medeltids lajv tar väldigt lång tid att planera.Leta rätt på någon som spelar en liknande roll som du gör. Kanse kan ni ha ett planerings möte med några andra personer. Steam punk lajv utspelar sig på arton hundra talet ,fast utan våld.Post apokalyptiska lajv utspelar sig i världskatastrofer där nästan alla är döda.Man gömmer sig för zombise och varandra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barnlajv - 17 mars 2013 18:11


 Trollen , alvernas bästa vänner ! Hur kunde dom gjöra något sådant mot dom stackars korkade varelsern ? Men nu kan vi iallafall skyda dom - inflikade  Lorenso Försiktigt.. Håll tyst skrek vi i kör på honom . Ja !!-skrek lovia ! -jag har det ! Vi ata...

Av barnlajv - 11 mars 2013 15:37

Trollen hade kommit överens med svartalverna .Men dom tänkte inte attakera alverna - dom tänktd attakera dom fredliga trollen!hur går det?...

Av barnlajv - 10 mars 2013 19:52

Ja, så gör vi. Men hur tar vi oss in? Bra fråga. Vi kanse kan få dom östra trollen att distrahera dom. Ja,det funkar nog bra. Så kom den stora livs avgjörande dagen . Ulv ,Lovia och Lorenso säger till trollen vad de ska gjöra . Ni ska säga att ni är ...

Av barnlajv - 10 mars 2013 17:21

SVARTALVER ?!!!  Skrek Lorenso,Lovia,Tharin och jag. Svartalver var dom näst farliga  väsnen som fanns  efter Drower och orcher . Om dom attakerar oss betyder det att orcherna är tillbaks. Svartalverna  attakerar bara med hjälp av orcher . ÅH!  Femto...

Av barnlajv - 10 mars 2013 14:59

Toaletten? undrar många.Till alla ni som undrar det : DASS!  Man får oftast gå långt för det under lajvet. Jag minns min första natt på eleria, inte ROLIGT! Blött, kallt och sliskigt. Dom är ofta döljda med grenar och blad. Ibland kan man hyra ett da...

Presentation


Läs mina nya fortsättningar i Novell serien "ALVLIV" och läs mina inlägg om lajv.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur många lajv har du gått på ? om inte några, varför?
 Inga . För att jag kan inte leva utan el.
  0 . Jag har aldrig kommit på tanken .
  Jag gillar inte fantasy.
  1 -3 .Oerfaren lajvare
  4 - 6 .Erfaren lajvare .
  7 - 9 . Verkligen vana
  9 - 11. Ring en doktor. Du är beroende .
  11 -16 . Otroligt
 17 -19 . fantastiskt.
 Nu slutar jag räkna .
 Mer än 20 lajv !!!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

fråge inlägg

fråge inlägg

hej! skriv en fråga till mig så svarar jag med ett inlägg om det !  ps:det får bara handla om lajv och om det inte gör det svarar jag vanligt. skriv isådana fall "fråge inlägg" kram "barn lajvaren"


Ovido - Quiz & Flashcards